Sint Maartensstoet
28 september 2021
Beste Allemaal,

Jong én Oud van Wolder en Campagne, beste Scouting Wolder, Leerlingen P en P.

Kan een cartoon zijn van tekst

Het feest van Sint-Maarten op 11 November was vroeger een groot volksfeest.
Het “Heilige” vuur werd rondgedragen, zeker niet te verwarren met het Amerikaanse Halloween (eind oktober).
Ons doel is om in de aanloop naar 11 november meer bekendheid te geven aan dit oude feest met een jarenlange traditie! Ooit was het een bedelfeest vlak voor de winter om eten, drinken en warme kleding te krijgen, later gingen kinderen met lampions door de straten voor een traktatie.
We willen op de school ook uitleg geven aan de kinderen wie Sint-Maarten was en we willen graag met hen in de handvaardigheidslessen lampionnen hiervoor laten maken. En natuurlijk ook de liedjes leren met juf Christa of thuis (1 liedje kunt U openen vanuit het aanmeldformulier).
De schoolleiding, het team en de Ouderraad zijn enthousiast en dat is superbelangrijk en superfijn.
Op woensdag 10 november willen we dan rond 17.00uur vertrekken vanaf het schoolplein in een mooi verlichte stoet via de buurt, door de holle wegen, langs de huizen en het Bejaardenhuis.
Onderweg een traktatie en na afloop drinken we samen iets warms. We komen weer terug op het schoolplein. We hopen dat ook ouders, familieleden en verzorgers deelnemen, bij ieder kind of kinderen uit een gezin verwachten we minimaal een volwassen begeleider.
En natuurlijk vragen we de scouting om een aardig “vuursteentje” bij te dragen door langs de ronde voor verlichting en vuur te zorgen.
Het gaat ons om Uw naam en het aantal deelnemers en het telefoonnummer ivm huidige coronaregels. Zou geweldig zijn om mee te helpen een nieuwe traditie in onze buurten te introduceren.

Aanmelden kan via de volgende link:

Aanmelding Sint Maartenstocht

Buurtnetwerk Campagne