De werelddoelen in beeld
26 januari 2022

Verdubbeling van aantal deelnemende scholen aan fototentoonstelling ‘De Werelddoelen in Beeld #2, een samenwerking van CNME en Maastricht Photo Festival en te zien bij Pathé Cinema.

Werelddoelen in beeld
De expositie opent op 28 januari en is dagelijks te bezoeken tot en met 27 februari 2022.

Meer dan 500 kinderen en jongeren uit basis en voortgezet onderwijs, gingen ook dit jaar met smartphone aan de slag. Dat leverde bijzondere verhalende foto’s op over o.a. armoede, milieu en rechtvaardigheid, allemaal thema’s die tot de 17 werelddoelen behoren. Iedere groep maakte een selectie van 5 foto’s voor de expositie. Deze zijn vanaf 28 januari, als raam expositie bij Pathé Cinema te zien.

Maastricht Photo Festival verzorgde samen met CNME respectievelijk, de fotografie en SDG lessen waarin de leerlingen hun kennis van de Werelddoelen leren vertalen in beeld. Naast het nadenken over hun handelen en het maken van keuzes die bijdragen aan het behalen van minstens één van de werelddoelen, maken zij kennis met fotografie. Ze leren door de camera op verschillende manieren naar de wereld te kijken en hoe je het verhaal verbeeldt in een foto.

Het thema van dit jaar is ‘Gelijke kansen in een gezonde wereld’.
Het betreffende werelddoel staat bij de foto vermeld evenals een korte toelichting door de maker(s) van het beeld.
De tentoonstelling is te zien vanaf 28 januari tot en met 27 februari a.s.

Werelddoelen