Mag ik mij even voorstellen......
9 april 2021

Hallo allemaal!

Eindelijk is het zover, nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik officieel het zogeheten “stokje” van collega Henny overnemen.

Langs deze weg wil ik me graag kort aan jullie voorstellen middels een stuk tekst aangezien gezamenlijke koffiemomenten helaas niet mogelijk zijn vanwege de Covid maatregelen.

Mijn naam is Anouk Willems, 38 jaar oud, geboren en getogen in Maastricht. Getrouwd met Vivian en trotse mama van dochter Jenou van 5 jaar. Inmiddels alweer 4 jaar woonachtig in het mooie Gronsveld.

In mijn vrije tijd wandel en fiets ik graag, uiteraard met een pitstop op een gezellige locatie. Gaan wij als gezin graag kamperen en brengen veel tijd door met familie en vrienden.

Mijn basisschooltijd heb ik doorgebracht op basisschool Scharn en heb hier enorme fijne herinneringen aan. Hierna ging ik naar het Jeanne d’Arc College Maastricht. Na de HAVO heb ik de PABO aan de Brusselseweg gevolgd.
Na het afstuderen aan de PABO kon ik al snel aan de slag als leerkracht op diverse scholen. Uiteindelijk kwam ik terecht op bs. ’t Spoor waar ik naast het onderwijs verzorgen aan groep 7/8 ook managementtaken erbij kreeg. Dit smaakte al snel naar meer en na een aantal jaren als managementlid te hebben gewerkt, werd ik gevraagd om directeur te worden van de nieuwste en duurzaamste school van Maastricht, IKC De Geluksvogel.

Na twee jaar kreeg ik bs. De Maasköpkes erbij en heb ik als meerscholendirecteur enorm veel ervaring mogen opdoen.

Maar nu is het tijd voor Pie & Pow. Er staan mooie ontwikkelingen en kansen voor de deur om het onderwijs voor onze kinderen nog beter en rijker te maken. Ik ga met veel enthousiasme en energie deze sjieke uitdagingen aan.

Wat typeert mij als schoolleider en wat kunnen jullie van mij verwachten?
Daadkracht, denken in kansen en mogelijkheden, energiek, creatief, doelgericht en gestructureerd zijn kwaliteiten die ik van nature bezit en mij hebben geholpen bij het bereiken van mijn ambities. Verder staan samenwerking, vertrouwen, verbinding en loyaliteit hoog in het vaandel.

Hopelijk kunnen we elkaar op korte termijn persoonlijk ontmoeten!

Ik verheug me in ieder geval op een mooie samenwerking met het team, de leerlingen en hun ouders, de MR en OR, de kindpartners en alle samenwerkingspartners uit de wijk.

Hartelijke groet,

Anouk Willems