Mogen wij even voorstellen.....meester Erik
10 februari 2022

Ik ben Erik van der Vaart, woonachtig in Simpelveld, 65 jaar, gelukkig getrouwd en vader van 1 zoon (Fabian 27 jaar, woonachtig in Almere). Ik ben een enthousiast hardloper en schaker/dammer.

Nadat ik mijn VWO diploma in 1975 had behaald, heb ik gekozen voor het meesterschap en heb de Pedagogische Academie gevolgd in Leeuwarden.

De tijden om direct aan de slag te kunnen, begin jaren 80, waren ongunstig voor leerkrachten en na wat baantjes heb ik besloten om leraar Economische Wetenschappen te worden. In 1989 geslaagd in Amsterdam en door middel van een studentenbaan bij een multi-national in de hoofdstad, ben ik gevraagd om bij het betreffende bedrijf te komen werken. Ik heb echt goed na moeten denken hierover en uiteindelijk heb ik dit aanbod geaccepteerd. Dus, business controller geworden en bijna 30 jaar daar gewerkt, totdat er een re-organisatie plaatsvond, waarbij ik boventallig werd. Even rust genomen en toen (3 jaar geleden) bewust gekozen om als leerkracht basisonderwijs verder te gaan. Na een her-intrederscursus van een jaar bij de Marnix-Academie, 3 stages in Amsterdam, een fijne baan als leerkracht groep 5 in Amsterdam ZO, 10 maanden leerkracht bij Kom Leren Maastricht, meest als invaller, ben ik nu enthousiast bij de Petrus en Paulusschool (Kindcentrum Wolder) begonnen in groep 6. En ik heb er heel veel zin in.

Het beste kan ik me omschrijven als een sociaal, loyaal mens, waarbij waardigheid, respect voor de medemens en wilskracht uitgangspunten zijn.  Ik houd van kinderen, ben een rustig, doelgericht en gedreven mens met veel levens- en werkervaring en creativiteit. Als persoon ben ik geduldig, heb altijd een luisterend oor en ben pragmatisch.

Ik geniet nu al met volle teugen op school met de kinderen en collega’s en kijk uit naar de samenwerking met u, ouders en hoop u snel te leren kennen.

Met hartelijke groet,

Erik van der Vaart